Als u dak- of thuisloos bent, kunt u natuurlijk een postadres nodig hebben. Bijvoorbeeld als u een (nieuw) paspoort, rijbewijs of een uitkering wilt aanvragen of u zich inschrijft als werkzoekend of woningzoekend. Inwoners van Noord-Kennemerland kunnen zich in dat geval op ons adres inschrijven in de Basisregistratie Personen (BRP). Het adres is Jan de Heemstraat 7, 1816 KB Alkmaar.
Briefadres aanvragen
U vraagt een briefadres aan op het stadskantoor. U heeft daarvoor een instemmingsverklaring van dnoDoen nodig. U krijgt een instemmingsverklaring:
Voor een instemmingsverklaring meldt u zich bij de Centrale Voordeur in Alkmaar.
Met onze instemmingsverklaring meldt u zich op het stadskantoor. Daar zal worden onderzocht of u in aanmerking komt voor een tijdelijk briefadres. Is dat zo, dan kunt u op de hieronder genoemde tijden uw post komen ophalen op de Jan de Heemstraat 7 in Alkmaar. Na drie maanden onderzoekt de gemeente opnieuw of u voor verlenging van een briefadres (met nogmaals 3 maanden) in aanmerking komt.
Openingstijden
De post kan opgehaald worden bij het loket op de Jan de Heemstraat 7 te Alkmaar op werkdagen van 09.00 uur tot 15.00 uur.