Briefadres nodig?

Als je dak- of thuisloos bent, kun je natuurlijk een briefadres nodig hebben. Bijvoorbeeld als je een (nieuw) paspoort, rijbewijs of een uitkering wilt aanvragen. Ook heb je dit nodig wanneer je jezelf wilt inschrijven als werkzoekend of woningzoekend. 

Briefadres aanvragen Alkmaar
Je vraagt een briefadres aan op het stadskantoor. Je hebt daarvoor een instemmingsverklaring van dnoDoen nodig. Je krijgt een instemmingsverklaring wanneer je:

  • 18+ bent;
  • een geldig legitimatiebewijs kunt overleggen en (zo nodig) een geldige verblijfsvergunning; 
  • afkomstig bent uit de regio Noord-Kennemerland; 
  • akkoord bent met en zich houdt aan de huisregels van Briefadressen dnoDoen.

Een instemmingsverklaring kan je aanvragen bij de Centrale Toegang in Alkmaar

Met onze instemmingsverklaring kan je naar het Stadskantoor. Daar zal worden onderzocht of je in aanmerking komt voor een tijdelijk briefadres. Wanneer dat zo is, dan kun je op de hieronder genoemde tijden jouw post komen ophalen op de Helderseweg 8A1 in Alkmaar. Na drie maanden onderzoekt de gemeente opnieuw of je voor verlenging van een briefadres (met nogmaals 3 maanden) in aanmerking komt. 

Openingstijden
De post kan opgehaald worden bij het loket op de Helderseweg 8A1 te Alkmaar op werkdagen van 09.00 uur tot 15.00 uur.